torsdag 19 maj 2011

Long time no see... (Anna)

Tjo! Nu var det ett tag sen någon skrev här. Hur går det för er andra?

Jag har kört på med mitt LCHF. Hade ett planerat uppehåll över påsk då jag svullade tårtbitar på en tårtbuffé och åt påskgodis så det sprutade ur öronen. Dag 1 på den kosten: skitglad, hög på socker och totalt fucking lycklig över allt gott jag fick äta. Dag 2: ont i magen, svullen och låg i soffan och kved... Tog väl 2-3 dagar att komma back on track igen, men sen har jag kört på LCHF sen dess. Det kommer dagar då jag känner för att bara köpa en Ben & Jerry och äta framför en film, men jag försöker motstå. Har en efterrätt som jag slänger ihop när suget blir för stort. Hallonpaj med kokos- och mandeltäcke och vispgrädde (minns jag inte fel så bloggade jag om någon variant på det receptet för ett tag sen). Den smakar inte choklad, men det brukar hjälpa. :D Sen har jag ju mitt proteinpulver också (chokladsmak) som man kan blanda med vispad grädde och hux flux har man sig en chokladmousse. Den funkar också. :)

Idag ställde jag mig på vågen och den visade -7,7 kg (på drygt 10 veckor). Jag är toppennöjd! Tveksamt om jag lyckas nå mitt delmål och minska de resterande 2,3 kg tills Barcelonaresan, det är ju bara två veckor kvar. Men hey, 9 totalt ska jag iaf försöka fixa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar