måndag 14 mars 2011

Nytt försök (Anna)

Hej alla, igen. :) Jag försvann ett tag. Livet (jobb, plugg, distansförhållande - you name it) kom emellan.. I samma veva fick mitt hjärta ryck. Det slog dubbelslag och betedde sig märkligt, vilket var minst sagt obehagligt. Slutade på stört med LCHF då jag ju blev livrädd. Insåg dock först i efterhand efter mycket googling att det tydligen är en (tämligen ofarlig) bieffekt för många som kör hårt på LCHF, och att det i de flestas fall kan avhjälpas genom ett tillskott av magnesium. Så, summan av kardemumman - här är jag igen, pigg och glad och LCHF-ätande. ;)

Startade i onsdags förra veckan (då vikten var densamma som min startvikt förra bloggomgången här) och idag stod vågen på -2 kg. Mycket vatten, jag vet - men det är ändå en spark i baken.

Har börjat käka lite kött för att få upp mina järnvärden och för att det är enklare att köra LCHF med lite kött inblandat, så bli inte oroade om jag växlar mellan quornbitar och ekologisk lövbiff i mina recept. ;)

Här kommer två foton på min mat för dagen:
Omelett (edit: äggröra är nog närmre sanningen ;)) med ekologisk (såklart!) bacon och keso

Egen variant på sallad nicoise - med tonfisk, ägg, sallad, tomat, haricots verts, bananscharlottenlök och sen massor av majonnäs.
På återseende! Jag lovar! Har en Thailandsresa inbokad om 98 dagar och så ska jag åtminstone vara 10 kg lättare! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar