måndag 9 januari 2012

Duktig? (Malin)

Jag är glad att ni tycker att är duktig. Men LCHF är inte speciellt jobbigt för mig, även om jag har gnällt lite. Jag är mätt och jag äter väldigt väldigt gott.

Jag har varit tjock så jävla länge nu, och inte riktigt kunnat banta under graviditeten, och bara längtat efter att få ha min kropp för mig själv och börja banta.

Jag är även klar med barnafödande (även om jag trots allt tvekar en aning, han är så underbar min lilla bebis!) och kan alltså inte tänka att "Äh, jag ska ändå bli gravid igen snart så jag han banta efter det." Vilket jag tänkte lite efter Tove. Helt sjukt, men jag gjorde det. Och jag tror att jag inte är ensam om att tänka så.

I dag tänkte jag att jag skulle få lyxa till det med lite chokladmousse på ägg, grädde och mörk choklad. Helen bjöd mig på det en gång och jävlar vad gott det var.

Tyvärr drog jag i mig halva chokladkakan i bilen på vägen hem. Jag tycker inte att jag ska få äta mera choklad i dag. Även om mörk choklad är bättre så är det inte bra.

3 kommentarer:

  1. Diet-anti-jag tänker förstås på hur du ska komma till rätta med anledningarna till att du äter som du gör. Det kommer ju inte en diet att rätta till.

    SvaraRadera
  2. Nej, det får jag jobba med sen. KBT? Hypnos?

    SvaraRadera
  3. BRA! =) Det kan vi göra tillsammans!

    SvaraRadera