fredag 13 januari 2012

Min mat (Malin)


Jag följer ju Katrin Zytomierskas LCHF-bok.

Första dagarna följde jag hennes matscheman till punkt och pricka. Nu höftar jag lite. Det säger hon att man får göra.

En dag kan t.ex. se ut så här:

Frukost: Ett paket bacon stekt i rapsolja. Äggröra på tre ägg och en matsked grädde.

Lunch: Två kycklingfiléer i med rapsolja på.

Middag: 250 g ugnsstekt lax med blomkålspuré, creme fraiche och mögelost.

Jag dricker inget annat än vatten.

Jag motionerar inte. Inte än. Katrin säger att man ska ta fyra powerwalks per vecka á 50 minuter.
Jag ska börja med det bara min kropp känns lite friskare. Har fortfarande lite ont kring livmodern och känner mig lite otymplig.

Egentligen ska man inte motionera förrän man gjort sin "efterkontroll" hos barmorskan, men raska promenader kan ju inte vara någon fara om man känner sig frisk i kroppen.

Och framför allt-jag fuskar inte! (Förutom lite för mycket mörk choklad i måndags)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar