måndag 11 juli 2011

Dieten dag 2

Frukost: Lättyoghurt med müsli, rostade pinjenötter och torkade fikon. Gott!
Mellanmål: Apelsindrink gjord på saft av apelsin och lime blandat med vatten. Smakar helt ok men mättar förstås inte så väldigt..
Lunch: Spaghetti med sås på färskost, buljong, ruccola, färska örter och mozzarellaost. Ganska gott (jag är inte så förtjust i ruccola, kanske borde byta mot nåt annat).
Mellanmål: Caffe Latte drink gjord på pulverkaffe och mjölk. Nja, jag gillar inte kaffe så jag dricker bara ett glas mjölk och det blir ju inte särskilt skoj.
Middag: Grönsallad med champinjoner, stekt kycklingfilé och dressing. Gott! Jag är inte så förtjust i dressingen (samma till alla sallader) och framförallt tycker jag att det blir för mycket, så jag huttar i mig den separat, men i övrigt inget fel på detta.

Som vanligt när jag faktiskt är motiverad nog att köra en diet så flyter det på hur smidigt som helst. Både igår och idag har det kommit saker i vägen som har gjort att måltiderna blivit förskjutna, men trots att jag förstås har varit lite hungrig så har det inte varit några problem. Jag inser också nu hur viktigt det är för mig att veta vad jag ska äta och ungefär när, det underlättar enormt för att tränga undan allt sug. Så efter detta borde jag verkligen börja med matsedel!

1 kommentar:

  1. Kul att du kört igång! Låter som det är riktigt god mat du får äta, både lunchen och middagen lät ju riktigt mumsigt! :)

    SvaraRadera