onsdag 20 juli 2011

Dieten, dag 5

Frukost: 60 gram lättyoghurt med två matskedar grov müsli, en msk pinjenötter och 20 g torkade aprikoser. De första dagarnas yoghurtfrukost innehöll två dl yoghurt och var rätt mättande, men det här blir lite för lite...

Mellanmål: Råkosttallrik med 1/2 gurka, 100 g morot och 100 g selleri (jag hoppade över den och tog extra morot istället). Ganska mycket att få äta och tugga på - trevligare när man är hungrig än att bara dricka något.

Lunch: Grönsallad med 80 g kalkonbröst och dressing (alltid samma dressing: 1 tsk olja, 2 msk grönsaksbuljong, 1 msk balsamvinäger, 1 msk saft från pressad apelsin och kryddor). Jag börjar lessna lite på de här grönsalladerna nu!

Mellanmål: Hallonsorbet på 150 g frysta hallon med saft från pressad apelsin och lime. Gott!

Middag: 60 g spaghetti med sås på 400 g färska tomater, balsamvinäger, grönsaksbuljong, 1 tsk olja, lök och färska kryddor. Pastarätterna är alltid goda och känns mättande!

Igår var en hungrig dag, kanske inte så konstigt med tanke på att den innehöll bara runt 1000 kcal. Visst är det riktigt jobbigt av och till under en diet, men det är så fantastiskt skönt att få en rivstart på viktnedgången så jag ska verkligen försöka hålla i! Jag vill gå ner ganska precis tio kilo från de dryga 77 kilo som jag startade på, och det vore jätteskönt om jag kunde bli av med i alla fall tre av dem under dieten! Mina delmål: 75 (bara jämnt och fint), 73 (BMI-gränsen för övervikt till min längd) och 70 (jämnt och fint och den vikt jag hoppas kunna hålla mig under hädanefter förutom under en eventuell till graviditet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar