onsdag 20 juli 2011

Dieten, dag 6

Frukost: Samma som igår (163 kcal).
Mellanmål: Samma som igår (118 kcal).
Lunch:  Spaghetti med sås på grönsaksbuljong, broccoli och mozzarellaost (401 kcal).
Mellanmål: Samma som igår (100 kcal).
Middag: Grönsallad med omelett på ett ägg (227 kcal).

Totalt: 1010 kcal
En till jobbig dag. Jag var hungrig under natten och har varit hungrig mer eller mindre hela dagen förutom precis efter måltiderna. Jag känner mig också svag och matt. Dessutom börjar jag bli förbaskat less på den där grönsalladen. Den består egentligen av isbergssallad, rossisallad och ruccola men jag har ändrat till isberg, gurka och tomat och hade idag också lite salladslök, allt för att det ska bli lite godare. Men trots det har jag svårt att få i mig den – det är som att den bara växer i munnen och att jag hellre skulle vara utan något alls, men jag trugar i mig så gott det går eftersom att jag inser att jag behöver den lilla energi den ger.

2 kommentarer:

  1. Fan vad duktig du är! Jag körde tre dagar, hade bara handlat för det, och sen blev det inte mer...

    SvaraRadera
  2. Heja, heja, heja! Intressant att läsa kcal-innehållet också, men jag förstår om du känner dig lite hungrig och orkeslös på ~1000 kcal.
    Bit ihop, och som sagt: försök gärna måla upp en tydlig målbild som du kan använda dig av när det känns tufft. :)

    SvaraRadera