fredag 22 juli 2011

Dieten, dag 7

Frukost: Två skivor fullkornsbröd med lätt färskost, rökt kalkon och tomat (279 kcal). Det skulle vara  parmaskinka men det hade jag inte hemma så jag tog rökt kalkon istället. Gott och mättande, men eftersom jag var galet hungrig innan räckte det liksom inte ändå.
Mellanmål: Äpple (70 kcal). Det skulle vara nån shake på mango, pressad lime och mineralvatten men det gillar jag inte så jag tog bara ett äpple och drack ett glas vatten.
Lunch: Grönsallad med tomat, gurka, svamp och fläskfilé (263 kcal). Jag tog gurka istället för paprika som det skulle vara, och så lade jag till svamp som jag stekte med fläskfilén. Jag struntade också i dressingen och tog oljan därifrån till stekningen istället. Och eftersom jag var alldeles matt, illamående och galet hungrig så tog jag en banan före maten också (106 kcal), hellre det än att hoppa av dieten tänker jag.
Mellanmål: Torkade aprikoser, en kiwi och en banan (191 kcal). Här skulle det egentligen vara torkade fikon och pistagenötter men det varken gillar jag eller hade hemma och eftersom jag nu har börjat improvisera mer så jag bytte till sånt som fanns hemma och jag tycker om.
Middag: Spaghetti med sås på buljong och spenat och med rökt lax till (409 kcal). Den här rätten förändrade jag inte utan åt precis som den skulle vara, och det var inte alls gott! Jag har inte ätit spenat på evigheter och tänkte att jag kanske börjat gilla det nu, men tyvärr inte.  Eftersom jag inte fick i mig all spenat så tog jag en halv apelsin (29 kcal) till istället.
Totalt 1348 kcal. Jag lyckades också pina och sega mig igenom en 40 minuters promenad.
Jag funderar på att avsluta dieten nu, jag börjar tröttna på att vara konstant hungrig, illamående, orkeslös och grinig på min semester. Så jag funderar på att istället fortsätta med viktklubb.se och lägga mig på en låg kalorinivå även där, men inte lika lågt som dieten. Jag har i alla fall ätit dietens frukost idag, men förmodligen går jag från och med nu över till viktklubb men med inspiration från dieten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar