måndag 18 juli 2011

Dieten, dag 4

Jag har haft fem dagars uppehåll i dieten och fortsätter idag från dag fyra. Jag var rätt duktig under semestern också och lyckades i regel undvika småätande och alltså bara äta frukost, lunch, middag och två mellanmål. Dessutom begränsade jag frukostbuffén kraftigt, valde rätt nyttiga luncher och lät bli efterrätt på restaurangbesöken eftersom jag helt enkelt var mätt. Kanske normalt leverne för normalviktiga, men inte för mig - det är precis sådant jag behöver lära mig - äta bara vid måltiderna, äta normala portioner och sluta äta när jag är mätt!

Dagens dietmeny:
Frukost: Fullkornsbulle med färskost, tomat och salladslök. Gott och tillfredsställande! Ska vara paprika men jag tar tomat istället, lär ju inte påverka dieten tänker jag.












Mellanmål: Smoothie på lättmjölk och papaya. Nja... Ska nog nästa gång bara dricka mjölken och ta en frukt jag tycker om på sidan istället.

Lunch: Grönsallad med zucchini, dressing och hårdkokt ägg. Jag har börjat ändra lite mer som jag vill nu - så länge det inte påverkar näringsinnehållet alltför mycket tänker jag att det kvittar. Så jag struntade i zucchini och tog gurka och tomat istället. Då blev det helt ok fast det kändes lite knapert.
















Mellanmål: Fruktsallad. Gott och tillfredsställande!
















Middag: Spaghetti med sås på svamp, lök, buljong och balsamvinäger. Gott och tillfredsställande!

2 kommentarer:

  1. Frukosten såg ju jättegod ut, och middagen lät också jättegott! Har du någon aning om ungefär hur många kcal det blir på en dag?

    SvaraRadera
  2. Bra att du frågade, jag har själv funderat på det! Jag lade in gårdagens (dag 5) mat på viktklubb.se och fick då fram ganska exakt 1000 kcal, men jag tror inte att det är så lite varje dag (ska fortsätta kolla!).

    SvaraRadera