onsdag 13 juli 2011

Dieten, dag 3

Igår blev det tyvärr en riktigt jobbig dag på dieten, där jag var hungrig och kände mig svag mest hela tiden och inte kunde fokusera bra på annat p.g.a. detta. Fast det var inget fel på det jag fick äta:

Frukost: Fullkornsbulle med färskost, tomat, mozarella och salladslök. Riktigt gott och mer tillfredsställande än yoghurten! Men jag var tokhungrig redan när jag vaknade så tyvärr hjälpte det liksom inte mot hungern.
Mellanmål: Smoothie på mango och lättmjölk. Intgen höjdare men inget direkt fel på det.
Lunch: Grönsallad med morot, jätteräkor och dressing. Nja, räkorna var goda men alldeles för lite och i övrigt var det mest salladsblad. Skulle kanske funka en dag när jag inte var vrålhungrig, men igår blev det bara jobbigt.
Mellanmål: Fruktsallad på mango, kiwi, vindruvor och pressad apelsin. Toppen!
Middag: Spaghetti med sås på krossade tomater, broccoli, lök, salladslök och zucchini. Gott och mättande!

Förutom lunchen så var det egentligen en bra meny, men jag var ändå hungrig och missnöjd mest hela dagen. Fortsatte dessutom att vara väldigt hungrig under natten, och även idag. Idag har jag inte följt dieten eftersom jag är på semester, men jag har sett till att inte småäta och att begränsa portionerna när jag har ätit, och jag har varit riktigt hungrig mest hela dagen tills efter kvällens middag på italiensk restaurang...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar