onsdag 13 juli 2011

Malin

Hej! Gud vad längesen jag skrev! Jag uppskattar att iaf två fortsätter!

Ja, jag är ju gravid i vecka 18 och har redan gått upp tio kilo och i början var det lite synd om mig, för jag mådde illa och var tvungen att äta för att undvika detta. Gärna onyttiga saker. Då kändes det bäst.

Jag har också resonerat lite så att detta kommer att vara min sista graviditet (enligt vår plan nu i alla fall) och då borde jag få passa på att äta och vara lat.

Vissa går upp mindre än tio kilo under en graviditet och det sägs att typ 12 är "normalt": Det sägs också att om man väger mer från början "ska" man gå upp mindre.

Som sagt, tio kilo redan. Jag har typ 22 veckor kvar.

Jag har tidigare också gjort pasta- och salladsdieten som Linda kör. Den är verkligen god, och jag håller inte på fjantar med saker jag inte tycker om i dieten. Jag tycker om allt i den.

I måndags började jag med samma diet, fast jag gör större portioner. Eller snarare, jag mäter och väger inte, utan gör typ normala portioner. Vad fan som nu är normalt. Men till exempel ska man ofta ha 60 gram pasta till middag. Det är lite väl lite, så jag tar mer.

Sen är det ju mellanmål som inte är alltför tilltagna, typ vatten med pressad apelsin i. Då tar jag ibland apelsinjuice bara.

Det känns bra att tillaga riktig mat och äta fem mål mat om dagen, inte vräka i sig massa onyttigt hela tiden.

Och vet ni-jag har redan gått ned ett kilo! Jag vet inte om jag egentligen vill gå ned, jag vill snarare inte gå upp så fort.

1 kommentar:

  1. Kul att du hakar på!
    Jag har nada koll på graviditet och uppgång och liknande, men önskar dig lycka till med allt: såväl graviditeten som "viktstabilisering"/inte alltför stor/snabb uppgång. :)

    SvaraRadera