söndag 6 februari 2011

Detox (Malin)

Var på Helens fest i går. Väldigt trevligt. Många människor, snälla människor och framför allt jättegoda saker att äta. Jag älskade mest de där mer matiga grejerna. Typ små brödgrejer med getost och rosmarin och sånt. Jag är inte så bra på det där. Helen kan säkert berätta vad det var jag åt. Självklart var alla tårtor också jättegoda. Och det var framför allt väldigt vackert med alla fina bakverk i massor. Väldigt fräsch bål också. Om man kan kalla en bål fräsch.


Jag hade ju tänkt att börja med min Detox i morgon, måndag, eftersom man inte får äta huvudvärkstabletter. Efter 30-årsfesten var jag lite nervös över en bakfylla som behövde botas med medicin. Men det har då inte blivit någon än i alla fall. Därför kör jag igång med Detoxen redan i dag.


Jag hade tänkt mig att köra i två veckor, men flaskan jag har köpt, Methodraine Detox med persikosmak, räcker i 20 dagar. Så jag kör 20 dagar.


Hann inte handla i dag innan jobbet, så jag åkte till Järnvägsstationen och köpte en sallad. En sån där som man får plocka ihop själv. Känns bättre än att köpa en färdig på typ ICA i alla fall. Jag led verkligen när jag sa till tjejen vad jag ville ha i den.


- Kidneybönor
- Kikärter
- Alla vanliga grönsaker
- Ägg


Ingen fetaost.
Inget köttaktigt.
Ingen dressing.


Jag kände mig så jävla tråkig så att jag var tvungen att förklara mig. "Eh, jag kör Detox och FÅR inte äta en godare sallad än så här. Bara så du vet."


Jag har också blandat ihop den där drycken nu. Den där Methodrainen. Ser sjukt äcklig ut. Alldeles brun och blaskig. Men den är säkert god. Ska inta min första klunk nu. Känns så jävla bra det här!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar