onsdag 9 februari 2011

Detoxens sista dag (Malin)

Dag 3 blev Detoxens sista.

Många ifrågasatte min detox. Jag försvarade den och sa att jag ville rensa ur kroppens gifter. Jag höll mig undan från allt man skulle hålla sig undan från.

På kvällen var jag hos Linda L och spelade kort. Jag blev mer och mer tom i huvudet och fick ont. Kunde inte tänka. var så jävla trött också.

Jag SMSade Tommy om att han skulle koka massa ägg tills jag kom hem. Han hade gått och lagt sig, så det passade sig inte.

Till slut bad jag Linda om att få två ägg. Det enda goda jag kunde komma på, som jag ändå fick äta. Galen craving, men man blir galen av detox.

Jag vräkte i mig de där äggen hela. Vräkte på majonnäs också. Sen började jag fundera på varför jag skulle må så här fysiskt dåligt och började äta mackor med smör, ost och kaviar.

Huvudvärken försvann på en gång och jag blev mycket klarare i huvudet.

Jag förstår ju att man kan göra detox på rätt sätt. Man kan göra värsta fruktdrinkarna och planera sina måltider bättre. Men för mig blev det ingen frukost, fisk och avokado till lunch och ingen middag.

Man kan ju inte göra så. Så nu är det Viktväktarna igen och jag mår bra! Trots eventuella gifter inuti kroppen.

9 kommentarer:

  1. Varför ifrågasatte någon detoxen?! Du fick ju ont i huvudet för att du hade gift att rensa och det var uppenbarligen på väg ut...
    Du ska ju inte svälta...

    SvaraRadera
  2. Jag tror detoxen ifrågasattes för att malin alltid drar allt så långt och ska vara värst och göra värsta detoxen.
    Det där med gifter tror jag för övrigt inte på.

    SvaraRadera
  3. ja, folk ifrågasätter alltid mina nya dieter och grejer... "Kan du inte bara äta lite mindre och motionera mera?" typ.

    Men Li, jag ska göra ett nytt försök och styra upp det bättre med mat och sånt! kanske att jag gör ett matschema innan!? Och förbereder så mycket jag kan. Jaa!

    SvaraRadera
  4. Den här detoxen är ju inte extrem alls,ät vanlig mat i måttliga mängder och drick sörjan i 20 dagar. Väldigt okomplicerat.

    Ja matschema om det hjälper dig! Att alltid ha med ägg,en näve mandlar och frukt så man kan stilla panikhungern är ju bra...

    SvaraRadera
  5. Men Malin gjorde ju inte på det viset...

    SvaraRadera
  6. Nej, jag uteslöt ju typ allt utom frukt, grönsaker och fisk.

    SvaraRadera
  7. Varför Malin? Det är ju dömt att misslyckas,då förstår jag helen och alla andra :P

    SvaraRadera
  8. Lathet... och någon slags tro på att jag ska klara det ändå. Men nu vet jag bättre! Kanske att jag kör igen när jag får lön och handlar värsta goda grejerna. Men du menar att du åt vanlig mat? Alltså även vitt mjöl (pasta och bröd och sånt), saker som innehåller socker m.m. ?

    SvaraRadera
  9. Nej inget vitt mjöl eller socker men sånt undviker jag i vanliga fall också!

    SvaraRadera