tisdag 1 februari 2011

Fett

Inte helt oväntat så har jag fått i mig för lite fett och för mycket kolhydrater både igår och idag - när jag är nyttig är alltid fettet det första jag prioriterar bort och kolhydraterna det sista. Men den här gången ska jag försöka att prioritera lite annorlunda och få i mig mer fett. Det sägs ju att man håller sig bättre mätt på fett och alla jag känner som lyckas hålla vikten utan ansträngning äter ju normalfeta eller åtminstone halvfeta produkter till vardags, och dessutom tänker jag att det är viktigt att jag får i mig fett när jag ammar. Så nu tänker jag gå över till mellanmjölk och den fullfeta varianten av min naturella yoghurt och dessutom lägga lite kalorier på Bregott mellan och halvsmal ost.

Jag velar fortfarande kring vilken kalorimängd jag ska lägga mig på - jag vill ju gå ner i vikt men inte för fort så länge jag ammar. När jag la in mitt egentliga mål på Viktklubb.se så tyckte den att jag bara skulle äta runt 1500 kcal och det tänker jag att det är för lite när jag ammar så nu har jag ändrat målen för att få äta mer. Någon som har några tips på hur mycket jag bör äta?

3 kommentarer:

  1. Jag skulle ju säga att du borde äta som om du ville hålla vikten och så får amningen och motionen se till att du går ned.

    SvaraRadera
  2. Ja, vad får du för kalorier på hålla nollan? Sen kan du ju försöka hålla dig under det en aning.

    SvaraRadera
  3. Tack för synpunkter! Har ändrat till hålla nollan nu och fick då 2044 kcal. Bra idé att ha det som ett maxtak och hålla mig lite under det!

    SvaraRadera