onsdag 2 februari 2011

Tallriken

Här är min första måltid med tallriken.

Fördelarna är väl givna men det visade sig ganska snabbt att det fanns några nackdelar också. För det första så stämmer ju inte alltid storleken på facken - jag räknar ut med hjälp av Viktklubb.se hur stor portion jag får ta och sen visar det sig ofta att den portionen är för stor för det avsedda facket. Och för det andra så så gör tallriken det svårare att äta som jag vill, d.v.s. blandat (jag vill alltid gegga ihop allt så gott det går). Dessutom är den förstås svår att använda de gånger jag inte följer tallriksmodellen (t.ex. när jag ätit blodpudding eller som här när jag åt tomatsås som ju egentligen borde höra hemma i grönsaksfacket), men det säger sig ju självt och där är problemet kanske inte tallriken utan snarare måltiden i sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar