onsdag 5 januari 2011

Dagens mat (Malin)

Jag vet att man ska äta upp alla sina Points. I går drog jag i mig en dammsugare och 100 gram pistagenötter. Jävligt goda såna nötter, faktiskt. Feta också. Så jag åt upp mina 29.

Jag hatar de där människorna som säger när de gått med i Viktväktarna:
"Jag har till och med problem att få i mig alla Points".

Men hur kan du då behöva vara med i Viktväktarna? Eller försvann driften att äta onyttiga grejer precis den dag du skrev in dig? Antingen kan man ju äta större portioner med mera Points eller så får man då unna sig en dammsugare på kvällen, så länge man inte äter mera Points än man ska.





Detta har jag iaf ätit i dag:

Frukost 

1 glas Anna Skipperdrink (vatten, ingefära, citron & linfröolja) (1 ProPoint)

Lunch

200 gram kokt torsk (3,5 ProPoints)
Sås på lätt kokosmjölk och Milda minimat (3,5 ProPoints)
Ångkokta grönsaker med olja (1 ProPoint)

Middag

250 g Keso (6 ProPoints)
1 banan (0 ProPoints)
Kaffe (0 ProPoints)


Totalt: 15 ProPoints av 29 tillgängliga






Så nu ska jag gå ned och se vad jag kan hitta för 14-propointsigt och smaskigt att äta med gott samvete medan jag tittar på Bartenderskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar