tisdag 18 januari 2011

Presentation (Anna)

Ytterligare en bloggare ansluter sig!

Anna heter jag. 08:a som blev 026:a för två år sedan men nu är tillbaka i storstaden. Startade resan mot mitt nya liv för två veckor sedan.
Helen frågade om min startvikt och jag klarade av att erkänna det för henne - men inte här. Inte än i alla fall. Jag ska i alla fall ner totalt 23,5 kg till min målvikt. Det är den vikten jag hade när jag reste till Thailand 2008, och det är nästan den vikten (+3-4 kg) jag hade när jag flyttade till Gävle 2009. Sen barkade allt utför.. Sambofällan + dåligt mående var orsaken för min del. Och vips så satt jeansen oklädsamt, det var inte lika kul att visa sig i bikini, det bildades stora fettveck när man satt ner och ja, det var bara inse.. Jag närmade mig BMI 30. Jag tänkte minst hundra gånger om dagen hur ful min kropp var, hur det kändes när kläderna spände, hur folk måste se ner på mig och inte minst: hur dåligt jag trivdes i min egen kropp.

Notera att jag skriver ovanstånde text i dåtid. Den kunde lika gärna vara skriven i nutid. För jeansen spänner fortfarande och jag inbillar mig fortfarande elaka blickar från folk. Den enda skillnaden är att jag nu tagit tag i skiten. Slutat stoppat huvudet i sanden och faktiskt börjat agera. Och på köpet så kan jag nu sträcka på ryggen och vara stolt över mig själv! Jag må fortfarande ha dålig kondition och vara överviktig - men jag är i alla fall på rätt väg!

Matmetod: Kör LCHF (är petnoga med kolhydraterna, men äter nog ibland lite för mycket fett för att viktminskningen ska gå som allra bäst). Mår i alla fall sjukt bra, sötsuget är helt borta och jag är pigg dagarna igenom.

Träning: Yes, har också börjat träna. Ganska mycket till och med, i alla fall för att vara jag. Förra veckan fick jag in tre träningspass och denna vecka hoppas jag kunna få in tre eller fyra pass. Idag var jag tjockast och segast på de sju löpbanden, men vad gör det - i sommar kommer jag ju flyga fram! :)

Mål: 
Viktmål: -23,5 kg
Just nu, v. 2: -3 kg.

Träningsmål: Vårruset i Gävle, 18 maj. Springa/jogga på under 30 min.
Just nu, v. 2: Kör tio-femton minuter löpband innan varje gymträning. Jag har vansinnigt dålig kondis (växlar mellan jogg/gång) och har än så länge inte några siffror att publicera, men jag fortsätter kämpa. Snart så!

4 kommentarer:

  1. Jaså vårruset i Gävle! med indiskorna eller?

    SvaraRadera
  2. Malin: Tack. :)
    Helen: Nje, jag får bara med mig en tyvärr. Hade hoppats på ett helt lag, men de verkar för lata i år för att springa. ;)

    SvaraRadera
  3. Asbra mål och inställning känns det som! Lycka till, det kommer ju gå superbra!

    SvaraRadera