tisdag 18 januari 2011

Upp som en sol

Jag var sugen på att prova Mattias diet, tills jag pratade med honom och han upplyste om att man inte får äta ost eller mjölkprodukter. Det går ju inte.

Anledningen till att jag ville prova var för att jag har en ledsen mage på grund av alldeles för stort intag av snabba kolisar på sistone. Mycket pasta, bröd, snacks och godis, då blir min mage svullen och i olag, kan vi väl kalla det.

Så veckans grej blir att skippa de snabba kolisarna! Det är inte svårt, och det minskar ens sug rätt rejält. Jag planerar att äta lax, kött, blomkål, ost, ägg med majonnäs, bea, andra grönsaker, avocado, korv med hög kötthalt och sallad. Typ.

En fördel med slow carb-dieten var ju att man slipper äta frukt! Jag kan bli galen på människor som säger att man ska ta en frukt när man är hungrig. Jaha, och vad ska man uppnå med det? Att bli ännu hungrigare?! För mättar gör det ju absolut inte. Jag gillar inte frukts smak och konsistens heller, har nog aldrig varit sugen på en fruktjävel, så just den regeln kan jag gärna ta till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar