måndag 10 januari 2011

Dagens mat (Malin)

Frukost

1 banan (0 ProPoints)
1 Rågrut med 1 matsked Lätta och två skivor rökt skinka (3 ProPoints)
3 deciliter lätt naturell yoghurt med 1 dl müsli (8 ProPoints)
Te (0 ProPoints)

 
Lunch

1 portion linssoppa (5 ProPoints)
1 ask körsbärstomater (0 ProPoints)
1 Rågrut med två skivor rökt skinka (1,5 ProPoints)
 

Middag

2 Digestive (4 ProPoints) 
2 teskedar Bregott mellan (1,5 ProPoints) 
8 skivor Edamerost (9,5 ProPoints) 
1 portion mannagrynsgröt (6 ProPoints) 


Totalt: 38,5 ProPoints av 29 tillgängliga

Jag fick ta av veckobonusen för att ha råd med denna dag. Den började bra måste jag säga! Mycket nyttigare än förut. Det blev dock svårt när jag kom hem till mamma och det dukades fram ost och kex.

Joggade också på löpbandet. För tredje gången i rad har jag klarat av att jogga 2,5 km utan stopp. Jag har förbättrat tiden med först 30 sek och nu tio sek. Tiden i dag: 19:40. Det är knappt åtta minuter per kilometer. Jag längtar efter den dagen jag inte joggar, utan springer hela sträckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar