torsdag 27 januari 2011

kunskap är makt

Läst på om migrän idag (har haft det sedan jag var 9 men det kommer ju nya upptäkter osv) och då fått reda på att "Under ett migränanfall stannar magens arbete upp." !!! Inte så konstigt då att min vikt står still!
Det var skönt att höra. Jag har ju haft migrän större delen av denna och förra veckan. Det i kombination med att jag inte kan röra mig under anfallen förklarar en del. PLUS att hungern kan öka under ett anfall också. Det är fan migränens fel att jag är tjock! Men nu ska det åtgärdas.

Misslyckades med frukosten imorse. Baconet blev svart och äggröran torr. Jag hade ingen mjölk att ha i kaffet, så jag tog matlagningsgrädde som skiktade sig. Piffade upp det hela med lite ädelost, det var iaf gott. Ädelost och bacon är min nyfunna smakpassion.

1 kommentar:

  1. Bästa äggröran: rör ihop ägg med lite vatten/mjölk, havssalt och svartpeppar. Ha i lite stark ost på slutet.
    Bästa baconet: lägg rå bacon på en plåt. In i ugnen 200-250 grader i några minuter. Lägg dem sedan på ett papper så det får suga åt sig lite fett, då blir dom knapriga och som som på film!

    SvaraRadera