söndag 30 januari 2011

Lindas metod

Jag har velat lite fram och tillbaka gällande vilken metod jag ska använda för att gå ner i vikt den här gången. Jag gillar ju Viktväktarna, men ogillar att de har bytt beräkningsmetod och att det kostar så mycket, och dessutom tycker jag att deras online-tjänst är plottrig och rörig. Alltså blir det inte Viktväktarna den här gången.

Istället kommer jag att gå ner med hjälp av tre huvudsakliga redskap:

Tallriksmodellen som kommer att underlättas med hjälp av hälsotallriken Lagom som Malin redan bloggat om (och som vi äntligen har fått hem nu!)

Träning med hjälp av My Fitness Coach till Wii så länge det är kallt och halt ute, sen löpning.

Kalorikontroll genom Aftonbladets Viktklubb. Bättre än Viktväktarna eftersom det är billigare, räknar allt precis som det är och inte hittar på egna points och dessutom håller koll så att man får i sig rätt proportioner av protein, fett och kolhydrater. Det enda lilla problemet är att man egentligen inte får vara med när man ammar, så jag har lite svårt att veta precis hur mycket jag ska äta, men det viktigaste är ändå att jag räknar och håller koll.

1 kommentar:

  1. Låter bra, detta! My fitness coach ska jag också börja använda! Plus min löpning.

    SvaraRadera