lördag 15 januari 2011

Hej

Hej!

På måndag tänkte jag skriva in vikt och mått på viktklubb och köra deras grej, helt enkelt. Jag hoppas på att få äta mer än 1300 kalorier, jag väger ju typ 9 kilo mer nu än när jag började där förra gången, så förhoppningsvis.

Hur lite jag än vill ge pengar till viktminskningsindustrin så är det jävligt svårt att göra det här utan hjälp. Och jag tycker nog viktväktarna är ondare än viktklubb med sitt "egna system" som gör att man måste köpa alla deras grejer och inte kan räkna ut själv vad man kan äta. Ett system som dessutom "förbättras" hela tiden så att man måste köpa nya grejer. Eh, evil! Det är ju liksom samma grej egentligen, kalorikontroll, men de låtsas att det inte är det.

Malin, det kanske vore bra om vi försökte träna på samma tider och dagar så det nöts in? Alltså typ kl 12 på tisdagar och 17 på torsdagar eller vad som nu passar? Jag tror det kan bli lättare då.

3 kommentarer:

  1. Man kan visst räkna ut pointsen själv. Det är bara att skriva in antal kalorier, fettprocent o.s.v. på deras sida. Men visst, lite krångkligare än att bara ta kalorierna.

    Nu är ju viktväktarnas databas väldigt bra uppdaterad också, så allt har då funnits för mig hittills.

    Jag tror att Viktklubb inte bryr sig om vad man väger, utan kalorimängden anpassas efter hur fort man vill gå ned. Jag tror det, som sagt.

    Ang. tider och gym är det väldigt svårt eftersom jag jobbar skift, men jag skulle gärna vilja att vi i så fall kanske planerar en tid framöver. jag har ju mitt schema liksom.

    SvaraRadera
  2. Ja jag tänker mer på alla pointsguider och kokböcker och sånt, för om du får äta 29 points nu och 21 förut måste de ju ha ändrat allting?

    Jag tror vk tar med det i beräkningen, minns att de som vägde väldigt mycket fick äta mer med samma viktnedgångsönskan.

    Du kan väl maila mig ditt jobbschema så planerar vi? Måste ju inte vara samma dag jämt, bara det är inplanerat.

    SvaraRadera
  3. Jaha, men jag har inga böcker eller kokbäcker. Jag bara skriver i online. Ja, hela systemet verkar vara ändrat, jag vet inte längre såna där saker jag visste förr. Som att en arraksboll var 6 points typ. Nu är ju en sån mera points eftersom man får äta mera.

    ja, jag är också väldigt för att planera innan! Jag mailar mitt schema genast!

    SvaraRadera