tisdag 25 januari 2011

lösningen

Mitt förra inlägg betyder inte att jag på något sätt vill ge upp! Jag ska få ordning på min livsstil och mina matval. Jag ska jobba på mina dåliga ätmönster och att särskilja riktigt hunger från ätande av andra anledningar.

En väldigt intressant blogg som jag följer är den här: Hälsa är mer än en siffra

Hon som har den hade frågestund nyligen och då passade jag på att ställa en fråga.

 "Har du tips på vad man kan göra för att förändra sitt störda förhållande till mat? Om man tex. äter för att fira, som tröst, för att roa sig, för att man har tråkigt. Hur gör man så mat bara blir föda och inte så betydelsebärande?"


Läs gärna svaret i bloggen.

Denna bloggare skriver mycket om 

 FAT ACCEPTANCE, HEALTH AT EVERY SIZE OCH INTUITIVE EATING


vilket jag gillar! 

Men jag tänker köra på med GI-tänk nu, eftersom jag mår lite bättre då och dessutom slipper sötsuget som ställer till det så. Det är lättare att jobba med tänket om kroppen samarbetar och inte skriker om chips och dipp hela dagarna. 



3 kommentarer:

  1. Jag har för mig att du förr sa att du inte tyckte om GI-mat. Då efter atmötet på gymet. Stämmer det? Jag uppskattar dock att du gör det nu, utifall du ändrat dig.

    Jag har insett, iaf för egen del, att endast någon typ av kaloriräkning funkar. Kalorier in och ut. Så enkelt är det!

    SvaraRadera
  2. Ja det har jag säkert sagt, eftersom jag har periodartendenser. men nu känns det bra

    SvaraRadera