måndag 31 januari 2011

Ytterligare en ansluter sig:

Hej!

Nu är det alltså äntligen dags för mig att slänga upp min presentation.
Jag heter Nena, och skälet att jag ramlat med här är att jag är tillsammans med Mattias.
Allas vår Slow Carb-vegan.
Själv är jag dock vegetarian och går inte på någon diet. Men mer om det senare, presentation var det ju!

Jag heter alltså Nena, är 27 år. 1.56 lång och 55-57 kg tung.
Som ni märker har jag ingen övervikt att tala om.
Däremot en väldigt otränad kropp.

För två år sedan gick jag ner från 57 kg till 50.
Folk brukar storkna av hur lite det låter, men jag kan bifoga en bild som bevis för att jag hade kurvorna kvar även när jag ramlade ner på 49 kg.

I alla fall så smög sig kilona sakta sakta på upp till 55, men det kändes ändå okej.
Sedan, sommaren 2010, började jag promenera, promenera, promenera i rask takt.
Jag hittade en helt underbar runda genom ett koloniområde, och snart började jag längta efter att få gå rundan så mycket att jag utökade den till 1 mil 2 gånger om dagen. Efter ett tag började kroppen svara på motionen och det kändes helt fantastiskt att känna hur kroppen blev sundare för varje vecka.

Sedan hände det där typiska. Det där klassiska. Det där "åh, vi har hört det där så många gånger förr".
Man träffar någon, man blir kär, man börjar ha  myskvällar och lever i sin egna lilla bubbla där resten av världens regler inte gäller. Tror man. Tills man inser att det plötsligt gått sex månader, och att man under den tiden har lyckats lägga på sig ungefär lika många kilon. Ja gott folk, jag pratar om sambo-sjukan!

Så, nu är det dags att åtgärda detta.
Jag tänker som sagt inte underkasta mig någon diet (för så känns det för mig), utan helt enkelt hålla koll på hur mycket energi jag får i mig och hur mycket jag förbrukar.
Målet är att komma ner till ca 52 kg. Och att tighta till kroppen på vägen.

Pepp, pepp, pepp!

4 kommentarer:

  1. Är det där före eller önskebilden?

    SvaraRadera
  2. Haha, det är bilden från när jag vägde 49 kg, som jag skrev om. För att bevisa att jag inte är spinkig då. Rörd att du frågade om det är förebilden dock! ;)

    SvaraRadera
  3. Oj, ja, inte tror man att man ser sådär snygg ut om man väger 49!

    SvaraRadera