tisdag 4 januari 2011

Löpbandet (Malin)

I dag gjorde jag det. Jag sprang hela 2,5 kilometer utan stopp. Det tog mig 20 minuter och några sekunder. Jag sprang på 7,4 km/h.

Det var jättejobbigt, men allra värst var värmen som uppkom på slutet. Jag blev så jävla svettig och ville bara få en hink vatten kastad över mig.

Mitt vapen den här gången tror jag var att jag inte tittade på själva sträckan jag sprungit utan på Biggest Loser på tv:n framför mig. Blev jävligt taggad av att låtsas att de var mina coacher och skrek åt mig att fortsätta springa.

Så här har jag lagt upp träningen inför kvartsmaran:

Det är fyra månader dit och jag har aldrig tidigare joggat längre än det jag lyckades med i dag.

Jag hade tänkt att jag innan januaris slut skulle klara av att jogga 2,5 kilometer i sträck. Det har jag redan klarat av nu. 

Nu ska jag bara försöka öka det här och innan februaris slut ska jag klara av 5 km.

Innan mars slut ska jag klara av 7,5 km.

Innan aprils slut ska jag klara av 1 mil.

Jag var tveksam till om detta skulle fungera, men nu tvivlar jag inte ett dugg längre. Det är inga problem alls!

1 kommentar: