tisdag 18 januari 2011

Gårdagens mat (Malin)

Frukost

2 Rågrut med 2 matskedar Philadelphia och 4 skivor rökt skinka (5 ProPoints)
3 deciliter lätt naturell yoghurt (3 ProPoints) 


Lunch

Kelda sparrissoppa (9 ProPoints) 


Middag

500 gram minikeso (8,5 ProPoints)
2,5 dl lättglass vanilj (4 proPoints)
Jordgubbssås (4,5 ProPoints)


Totalt: 34 ProPoints av 29 tillgängliga

Som ni ser så äter jag inte speciellt varierat. Men jag tycker lite som Mattias skrev. Det är enkelt att köra på samma. Tycker jag om det så tycker jag om det och tröttnar inte. Inte än i alla fall. Det enda jag någonsin har tröttnat på i matväg i mitt liv är snabbnudlar med biffsmak, som jag levde på så gott som varje dag under ett års tid.

Jag tycker ändå att jag äter bättre än under vit choklad-tiden, men det ska bli ännu bättre!

2 kommentarer:

  1. vad sjukt att det är så många points i den där soppan. Är den god? Jag tror också på att köra på det man gillar. Älskade också nudlar förr. Sedan hade jag ett sommarjobb där det var en kvinna som alltid åt det och då på något konstigt vis så utvecklade jag en avsky mot nudlar. Sörjer! En av få saker jag inte äter.

    SvaraRadera
  2. Ja, de är sjukt goda! Testa thaisoppan du som gillar stark mat! Jag äter mycket soppa, därför blir det många points. Det är fem deciliter jag drar i mig.

    SvaraRadera